Catering na eventy korporacyjne jest zarówno trudną jak i bardzo ciekawą formą organizacji przyjęcia. Wymaga od organizatora nie tylko wyśmienitej znajomości rynku cateringowego z wszelkimi jego nowinkami i formami, ale także stawia wysokie wymagania co do rozpoznania potrzeb, oczekiwań i trendów panujących w firmie dla których catering będzie przygotowywany. Korporacje to często nie tylko grupa osób z jednego regionu czy nawet jednego kraju. Często duże firmy o światowym czy europejskim zasięgu, skupiają w swoich szeregach osoby różnych narodowości i kultur. A co za tym idzie stanowią one mozaikę osób, smaków i gustów. Dodatkowo każda korporacja posiada swoją niepowtarzalną etykietę zachowań i panujących w niej zasad – w jednych bardzo restrykcyjnych i sztywnych, w innych bardzo luźnych i nieformalnych. Wszystkie te elementy powodują, że praca dla zleceniodawcy korporacyjnego wymaga bardzo głębokiej analizy by móc doprowadzić do rzetelnego i trafnego planu działania i przygotowania menu, które sprosta gustom setek odmiennych osób. Dlatego też bardzo często tak duże eventy opierają się na olbrzymiej różnorodności potraw, z uwzględnieniem wielu diet (np. jedzenie koszerne) i wielu kultur (np. post ramadan).
Eventy korporacyjne zawsze służą wsparciu celów biznesowych firmy, czy to chodzi o zarządzanie, czy komunikację i szkolenia, marketing i PR czy też o relacje międzyludzkie – zarówno pomiędzy pracownikami jak i na linii pracownik – klient. Najnowsze badania wykazały, że większość z nas woli wydać pieniądze na różnego rodzaju doświadczenia, niż na rzeczy materialne. I ma to także coraz większe przełożenie na organizację cateringów korporacyjnych. Już nie chodzi wyłącznie o smaczne i pożywne menu, ale o takie dania i taką formę ich podania, aby wzbudziły emocje i na długo utkwiły w pamięci gości. Stąd rosnące zainteresowanie różnymi formami uatrakcyjniania imprez, a co za tym idzie – także menu. I tak organizowane są często imprezy tematyczne (np. indiańskie, meksykańskie, country, morskie), które wymagają od caterera dużej elastyczności i znajomości kuchni świata. Często imprezy korporacyjne przybierają formę pikników, zabaw i koncertów na świeżym powietrzu. Tutaj dla urozmaicenia menu, wprowadzane są rożnego rodzaju food trucki, specjalizujące się w konkretnych potrawach, czy kuchni jakiegoś zakątka świata.
Dbając o wcześniej wspomniane emocje gości, warto sięgać do rozwiązań, które mobilizują do działania uczestników, np. przez organizację warsztatów kulinarnych, degustację wina i spotkania z najlepszymi sommelierami, czy wspólnej nauki mieszania alkoholi wraz z degustacją – drinki z dymem lub owocami, kto z nas by nie spróbował? To świetne pomysły na integrację i motywację do wspólnie podejmowanych wyzwań. I tak wszystkie kolejno wymienione modele imprez, ciągną za sobą rodzaj i formułę podawanego cateringu.Idąc dalej, w duchu społecznej odpowiedzialność biznesu (Corporate Social Responsibility – CSR), coraz częściej korporacje decydują się na eco eventy czy pikniki. Proponowane menu jest wówczas oparte w znacznej mierze na produktach od lokalnych dostawców, czy na towarach z oznaczeniem UTZ spełniających szereg norm jakościowych, w tym zrównoważonych upraw, a do konsumpcji mogą zostać przewidziane wyłącznie eko naczynia i eko sztućce.